NoIdentity

NoIdentity

Nevynechávajte dizajn z vášho biznis plánu

Napísala Scarlett

K napísaniu tohto článku nás viedli skúsenosti s klientami, ktorí potrebovali našu pomoc s už hotovou WordPress stránkou. Väčšinou išlo o “malé dizajnové úpravy” – prehodiť alebo doplniť sekcie, upraviť navigáciu, spraviť stránku modernejšou, alebo skrátka zlepšiť celkový vizuál. To je v poriadku, tieto zmeny sú celkom bežné a nutné, keďže požiadavky užívateľov sa menia. Problém zvykol nastať vtedy, keď sme sa niektorým klientom snažili vysvetliť, že tieto zmeny v skutočnosti nie sú malé.

Každý zásah do existujúceho dizajnu je problém, nad ktorým musíte premýšľať. Nedá sa len tak šľahnúť túto sekciu o riadok nižšie a hodiť pred ňu nejakú inú, alebo ešte lepšie novú. Prečo? Lebo to naruší tok informácií, a internet je predsa o hľadaní informácií. Nie je o obrázkoch, videách alebo chatoch, je o výmene informácií. Ako keď čítate noviny. Všetky tie vizuálne prvky nám len slúžia na to, aby sme vedeli užívateľovi prezentovať informácie o našom produkte.

Ak ste obyčajný človek, ktorý sníva o tom, že si vytvorí svoj prvý web a bude blogovať, výborne, máte dosť času učiť sa o dizajne popri tom, ako svoj blog budete tvoriť. Ak ste však majiteľ firmy, s ktorou máte veľké ambície a chcete dostať svoj produkt medzi ľudí, potrebujete dizajnéra. A čo je ešte dôležitejšie, musíte mu dôverovať.

Dizajn býva vždy tak trochu mimo diskusií pri plánovaní projektov a tvorbe biznis plánov. To je však veľká chyba. Dizajn je neodmysliteľnou súčasťou všetkých úspešných produktov, od sociálnych sietí až po stránku vášho obľúbeného festivalu. Dizajn je to čo pritiahne vašu pozornosť, udrží ju a spraví nového návštevníka verným klientom. Nie je to však len estetické pozlátko. Moderný dizajn rieši aj funkcionalitu celého produktu. Je na rovnakej úrovni s marketingom a technickým vývojom produktu. A preto ho musíte zahrnúť do celého kreatívneho procesu už od začiatku.

Mnohí ľudia sa vyhýbajú najatiu dizajnéra lebo sa boja ceny. Nemajú problém zaplatiť marketérov, developerov a podporných pracovníkov, no dizajnérovi sa vyhýbajú viac ako daňovému úradu. Veria, že to všetci v tíme nejak spolu zbúchajú dokopy, veď to nemôže byť až také ťažké, nie? Nemusí, no zväčša je. 🙂

Dobrý dizajnér je človekom, ktorý viac premýšľa ako kreslí. Skôr než sa dostane k prvým náčrtom (wireframom) musí premýšľať nad tým, aké sú funkcie produktu. Až vtedy, keď pozná jeho funkciu, môže riešiť tvorbu a umiestnenie vizuálnych prvkov, a dosiahnuť tak čo najlepší zážitok pre užívateľa.

Chcete sa dozvedieť niečo viac o tom, ako farby vznikajú a ako spolu komunikujú? Prečítajte si náš článok o webovom dizajne a teórii farieb. Dozviete sa tiež, aké princípy dizajnéri využívajú či ako dosiahnuť farebnú harmóniu.

WordPress umožnil mnohým ľuďom stať sa do istej miery dizajnérmi. Čo je úžasné – my sme sa k programovaniu a dizajnu dostali tiež cez WordPress. No väčšina z nich zostane na úrovni 1. Buď z dôvodu, že im to pre ich projekty stačí alebo ich to skrátka prestane baviť. Úroveň 1 im dovoľuje vidieť svet web dizajnu len ako drag & drop hračku – tuto si vytvorím sekciu, sem do nej niečo napíšem, zmením farbu a môžem ísť ďalej. V skutočnosti je to však oveľa zložitejšie.

Predstavte si, že máte namakané texty, ktoré zaručene budú predávať. Marketingový tím na nich pracoval niekoľko týždňov, možno mesiacov. Potom ich chcete použiť vo svojej novučko zakúpenej WordPress téme a zistíte, že vyzerajú nejako čudne. V hlave ste to mali všetko inak. Pozriete sa na mobil a všetko je ešte čudnejšie. Text je príliš veľký, zmenšíte ho, potom je zase príliš malý na počítači. Tá téma je nejaká čudná.

Problém však nie je v téme (i keď niektoré sú naozaj zlé), ale v dizajnérskych schopnostiach. Dobrý web dizajnér vie, aký font použiť pre nadpis a aký pre zbytok textu. Vie ako mu nastaviť veľkosť v relatívnych hodnotách, aby sa zobrazoval správne. Vie, že text nemôže byť nikdy čierny lebo to ovplyvní jeho čitateľnosť a rovnako vie, dlhé texty nepredávajú, lebo sa ťažko skenujú.

Ak je toľko vedomostí potrebných k tomu, aby text vašej “hero sekcie” nevyzeral ako lacná napodobenina produktu konkurenčnej firmy, predstavte si, čo všetko je potrebné ovládať k tomu, aby ste dokázali vytvoriť kvalitný dizajn celého webu. Je toľko miest, na ktorých sa môžete škaredo potknúť, že sa to neoplatí riskovať. Lebo dizajn je to, čo komunikuje so zákazníkom vášho e-shopu, používateľom vašej appky, či návštevníkom vášho webu.

Meno*
E-mail*
Web
Komentár*

close

Čerstvé novinky

dajte-si-sisku

Páči sa vám článok?

Pridajte sa k nám a dostávajte tipy na články, ktoré vám pomôžu vybudovať unikátnu webovú identitu.